Frakt & Levering

Frakt

Posten/Bring Pakke-i-postkassen
Leveringsmåte: Blir først forsøkt levert i postkassen. Hvis ikke det er mulig blir pakken sendt til nærmeste utleveringssted.
Kundegrupper: Alle.
Max vekt: 750 gram.
Max pakkedimensjon eske: Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm
Max pakkedimensjon rull: Lengde maks 45 cm. Lengde + diameter + diameter = maks 90 cm
Fremsendelsestid: 2-4 dager.
Max verdi: Kr.2000,-.
Fraktpris: Fra kr. 39,-.
Sporbar: Ja.

Posten Norgespakke
Leveringsmåte 0-5 kg: Blir først forsøkt levert i postkassen. Hvis ikke det er mulig blir pakken sendt til nærmeste utleveringssted.
Leveringsmåte 5-35 kg: Nærmeste utleveringssted.
Kundegrupper: Alle. Max virkelig vekt: 35 kg.
Max pakkedimensjon 0-5 kg: 35x25x12cm.
Max pakkedimensjon 5-35 kg: 120x60x60cm.
Fremsendelsestid: 2-4 dager.
Max verdi: Ingen begrensing.
Fraktpris: 0-5 kg kr.70,- / 5-10 kg kr.149,- / 10-25kg kr.268,- / 25-35kg kr.381,-
Sporbar: Ja.

PostNord MyPack Collect
Leveringsmåte: Nærmeste utleveringssted
Kundegrupper: Alle.
Max virkelig vekt: 35 kg.
Max lengde: 240 cm.
Max lengde + omkrets: 360 cm.
Fremsendelsestid: 2-4 dager
Max verdi: Ingen begrensing.
Fraktpris: 0-3 kg kr.79,- / 3-10 kg kr.119,- / 10-20kg kr.199,- / 20-35kg kr.224,-
Sporbar: Ja.

PostNord Parcel
Leveringsmåte: Blir først forsøkt levert på døren. Hvis ikke det er mulig blir pakken sendt til nærmeste utleveringssted.
Kundegrupper: Kun bedrifter, statsforetak og offentlige institusjoner. Det leveres ikke til bedrifter i boligstrøk (eksempelvis enkeltpersonforetak).
Max virkelig vekt: 35 kg.
Max lengde: 175 cm.
Max lengde + omkrets: 300 cm.
Fremsendelsestid: 2-4 dager
Max verdi: Ingen begrensing.
Fraktpris: 0-3 kg kr.79,- / 3-10 kg kr.119,- / 10-20kg kr.199,- / 20-35kg kr.224,-
Sporbar: Ja.

Levering

Transportskade
Rettighetshaver til pakken skal melde skade. Etter pakken er hentet ut er du rettigshaver til pakken og følgelig den som må melde skaden.

Hvis du oppdager skade på emballasjen på utleveringssted bør du umiddelbart sjekke innholdet i pakken. Hvis du oppdager skade på varen etter hjemkomst så ta med deg varen og emballasjen tilbake til utleveringssted. Det er viktig at dette gjøres uten unødvendig forsinkelser.

På utleveringssted ber du om skademeldingsskjema som du fyller ut og leverer til dem sammen med den skadede varen. Den videre gangen er da at fraktselskapet behandler klagen og gir oss beskjed når klagen er godkjent. Vi sender da umiddelbart ny vare kostnadsfritt. Dette prosessen kan ta fra 3-6 virkedager.

Erfaringsmessig har fraktselskapene nesten alltid erkjent erstatningsansvar. Om det usannsynlige skulle skje at de ikke gjør det så vil vi ta ansvaret, men det er viktig at du kontakter oss umiddelbart.

Leveringstid
Har du bestilt på virkedag før kl.12:00, og vi har varene på lager, blir de sendt samme dag. Har du bestilt på virkedag etter kl.15:00, og vi har varene på lager, blir de sendt etterfølgende virkedag. Har du bestilt varer vi ikke har på lager finner du informasjon om det her.

Feil vare
Har du mottatt annen vare enn det som står på ordrebekreftelse og pakkseddel må du umiddelbart ta kontakt med oss.

Opplys om bestillingsnummer, hva som mangler og hva du mottok.

Manglende vare eller feil antall
Har du mottatt annet antall enn det som står på ordrebekreftelse og pakkseddel må du umiddelbart ta kontakt med oss.

Er det småvarer som mangler så dobbelsjekk først at de ikke ligger skjult i emballasjen eller blant emballasjemateriellet.

Opplys om bestillingsnummer, hvilken vare det gjelder og hvor mange du mottok.